Projektový management
Jako projektový manažer vždy usiluji o to, abych dobře rozuměl cílům projektu, prioritám projektového vlastníka a činnosti projektového týmu. Níže popisuji, jak já rozumím roli projektového manažera.
Projektový manažer pracuje pro vlastníka projektu, je jím pověřen v rámci svěřeného mandátu zastupovat projektového vlastníka při řešení projektové agendy. Projektový manažer na základě svých znalostí a zkušeností pro projekt sestavuje rozpočet, identifikuje požadavky na členy projektového týmu, vede projektový tým a reprezentuje ho při jednání s ostatními stakeholdery, jinými projekty nebo s dodavateli a odběrateli. Je tedy primární kontaktní osobou a komunikačním uzlem.
Základním výstupem projektového manažera je dodání projektu v požadovaném rozsahu, v rámci určeného rozpočtu a v daném termínu. Tato fixní kriteria projektový manažer naplňuje využíváním zdrojů, jejichž náklady jsou naopak časové - jeho přidanou hodnotou je tak, mimo jiné, transformace časových nákladů na náklady fixní.
Pří řízení projektové práce projektový manažer sestavuje a aktualizuje projektový plán s projektovými milníky, sleduje závislosti uvnitř a vně projektu, při řízení práce projektového týmu nastavuje priority, určuje úkoly a sleduje jejich plnění. Projektový manažer také určuje projektové standardy v oblasti projektové dokumentace a projektové komunikace. Je vlastníkem projektové dokumentace, vede registr projektových rizik a vlastníkovi a dalším stakeholderům reportuje o stavu projektu a předkládá jim varianty dalšího postupu s popsanými rozdíly ve výstupech.
Účast projektového manažera na projektu snižuje projektová rizika, optimalizuje poměr výnosů a nákladů a umožňuje řídit projektové výstupy a jejich atributy, zejména pak náklady, čas, rozsah a kvalitu.
Vybrané role...